- Het moodboard; tweede hands, ikea en design van o.a. de Fiction Factory
Een goede start van een nieuw bedrijf is heel belangrijk. Je kan thuis achter je computer of achter in een grote loods al heel wat omzet maken, maar soms is interieur en uitstraling essentieel.
Dit initiatief voor een reclamebureau “nieuwe stijl” zocht naar dito uitstraling: niet mainstream met de vaste spelers, licht en flexibel, open voor iedereen die zijn talent wil inzetten. Mooi idee met veel geestdrift, maar vooralsnog weinig in kas.
Mijn voorstel is passend bij de slagvaardigheid en mobiliteit die zij in hun bedrijfsnaam hadden gekozen. De huizelijke openheid met “ideeën van bij de keukentafel”-sfeer. Maar vooral effectiviteit: werkplekken, opbergplekken, ontvangst- en presentatieruimte, brainstormsessies. En dat alles voor weinig geld en zo op te pakken voor de verhuizing naar een grotere bedrijfsruimte.
Het plan is met enthousiasme ontvangen. Omstandigheden hebben echter het plan voor nu stil gelegd; met in het achterhoofd vastberaden dit plan door te zetten!
- Sfeerschets en plattegrond van de indeling
- Beperkte ruimte en vele wensen
- Een heel rood tapijt als vast gegeven
- Standaard kantoorinrichting; de laptop is het meest persoonlijk
Recente reacties